2007年3月2日星期五

Gmail的新功能

前两天在网吧的时候登陆gmail,看到右上角的Settings旁边出现了一个红色的New Features!,当时没怎么注意,今天在家又专门看了一次,发现这个新功能挺有意思的,也挺有用,而且,最令我感兴趣的是——目前只对部分用户开放~

What's new on Gmail?

Just launched!

Get mail from other accounts
Now Gmail can check for the mail you receive at your other email accounts. You can retrieve your mail (new and old) from up to five other email accounts and have them all in Gmail. Then you can even create a customized 'From:' address, which lets you send messages from Gmail, but have them look like they were sent from another one of your email accounts. Please note that you can only retrieve mail from accounts that have POP3 access enabled. Learn more

This feature is currently only enabled for a limited number of users. We're working on making it more available soon. Look for it in the 'Accounts' tab in Settings.

意思就是,可以使用一个Gmail用户收取多个非gmail邮件用户(
non-Gmail accounts)的邮件,只要进行简单的pop3设置即可,就如同一个web版的outlook。

我简单的测试了一下,可以收取我一个163.com邮箱的邮件。
另外,可以将收到的邮件直接加上label,也可以直接archive。

现在最多支持5个mail account。

这个功能对于需要使用多个邮箱的用户来说,还是挺实用的。

--

不知道Google是按照什么标准对用户开放这个功能的?

一些比我使用早的的用户也没有获得,anyway, so lucky I am.

5 条评论:

clare's bag 说...

这个没有尝试过,也不知道我的邮箱支持不
不过上次试过那个支持用户文件还有EXCEL的那个东西...忘记具体叫什么名字了,感觉还不错

匿名 说...

我怎么没找到。骗子

弱rick 说...

Google said, This feature is currently only enabled for a limited number of users. We're working on making it more available soon.

Unknown 说...

郁闷。。我也没这个feature...

xiaoneng 说...

我的也有那个功能 不知道还有什么新功能会再开放